Joshua Tree National Park en Los Angeles

10 juni 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Donderdagochtend zijn we vertrokken uit Blythe naar het Joshua Tree National Park. Bij aankomst aan de Zuidkant van het park, heeft een aardige parkranger een aantal highlights voor ons op de kaart aangewezen. Hij vertelde dat er aan de Zuidkant niet veel te zien was en dat we wat oponthoud zouden hebben door wegwerkzaamheden. Na even gereden te hebben zagen we, midden in de woestijn, een man met een stopbord, nadat we gestopt waren kwam de man op ons af. Hij vertelde dat we een kwartier moesten wachten voordat we verder konden. We zijn uitgestapt en hebben wat foto's gemaakt, dat kon makkelijk want er was verder niemand. Een minuut voordat we weer mochten gaan rijden, kwam er pas een tweede auto aanrijden :-). In het midden van het park was een indrukwekkende cactustuin, na een kleine wandeling door de cactustuin zijn we doorgereden naar de Skull Rock. Deze rots leek inderdaad op een schedel, ook hier waren de rotspartijen weer anders dan in voorgaande parken. Op weg naar het uitkijkpunt Key View kwamen we de eerste Joshua Trees tegen, deze bomen hebben een hele aparte vorm. Vanuit Key View konden we onze volgende bestemming Palm Springs al zien liggen. Bij helder weer kun je hier Mexico zien liggen. Na een detour gemaakt te hebben in Pioneertown, een stadje waar veel films en tv-series zijn opgenomen, zijn we doorgereden naar Palm Springs. Bij aankomst was het 38 graden, veel te warm om bij het zwembad te zitten.

Vrijdag zijn we op ons gemak opgestaan en hebben we uitgebreid ontbeten op het terras bij het zwembad. Daarna doorgereden naar ons hotel op Sunset Boulevard in Los Angeles. We waren te vroeg om in te checken, dus zijn we eerst gaan lunchen en uit gaan zoeken wat we wilden bekijken. We zaten dichtbij Hollywood Boulevard, daar zijn we naartoe gelopen en hebben de Walk of Fame gedaan. Bij het Hollywood informatiepunt hebben we geinformeerd naar het openbaar vervoer en ook hier kregen we wat highlights.

Zaterdag wilde we een dagkaart kopen voor het openbaar vervoer, ons was verteld dat we deze in de bus konden kopen. De eerste chauffeur had zijn dagkaarten om half 11 's morgens al verkocht. We zijn uitgestapt, om de volgende bus te nemen maar uiteindelijk waren we lopend eerder bij het shuttlebuspunt waar we moesten zijn dan de volgende bus. Met de shuttlebus zijn we naar het Griffet Park in de Hollywood Hills gereden. Vanaf the Griffet observatory hadden we uitzicht op de bekende Hollywood letters en de hele stad. Het ritje naar boven kostte 50 cent per persoon, op de terugweg wilden we twee dollar aan de chauffeur geven, omdat we geen munten meer hadden. De chauffeur wilde echter maar een dollar hebben ;-). Na ons bezoek aan de Hollywood Hills wilden we de bus naar het strand van Santa Monica nemen. Poging twee om een dagkaart te krijgen mislukte, maar van deze chauffeur mochten we instappen. Met deze bus zijn we via Beverly Hills en Bel Air tot het eindpunt gereden. Vanaf hier moesten we nog een bus nemen om bij het strand te komen. Opnieuw een poging gedaan om een dagkaart te krijgen, maar ook dit mislukte omdat dit een andere buslijn was. Deze chauffeur raadde ons aan om een kaartje voor een dollar te kopen. Uiteindelijk hebben we 1,5 uur in de bus gezeten voor 1 dollar per persoon :-d. In Santa Monica zijn we de pier op gelopen, hebben we over het strand uitgekeken en hebben een tijdje mensen zitten kijken op de boulevard. Op de terugweg kwamen we met de bus terecht in de L.A. Gay Pride, die dit weekend werd gehouden.

Zondagochtend zijn we uitgecheckt en hebben met de auto de hele Sunset Boulevard afgereden, opnieuw langs Beverly Hills en Bel Air, naar Manhattan Beach. Hier hebben we een aantal uren op het strand doorgebracht. Daarna zijn we in het centrum op een terras gaan lunchen in een Grieks Californisch ;-) restaurant. Na de lunch zijn we naar het airport hotel gereden en na ingecheckt te hebben zijn Wim en Leonie de auto in gaan leveren. Een oude man bij de autoverhuur die de auto innam sprak nog een beetje Nederlands, omdat hij 30 jaar geleden in Nederland had gewoond. Hij vroeg of we met de auto naar Holland waren gereden, omdat we 3000 mijl op de teller erbij gereden hadden :-P.

Maandagochtend zijn we om kwart over 5 opgehaald door de taxi, die ons naar het vliegveld heeft gebracht. De chauffeur had een shortcut genomen in verband met een file bij de luchthaven. Eenmaal op de luchthaven waren we binnen 20 minuten ingecheckt en door de security. De vlucht verliep voorspoedig en met een stop van 2 uur zijn we doorgevlogen naar Amsterdam. Hier zijn we dinsdagochtend lokale tijd geland. Helaas zit de vakantie er weer op, maar we kunnen terugkijken op drie geweldige weken.