Lake Powell, Monument Valley en Grand Canyon

4 juni 2014 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Zondag was een relaxdag en stond Lake Powell op het programma :-). Op weg naar Lake Powell zijn we gestopt bij de Glen Canyon dam. Deze dam ligt in de Coloradorivier en is een kleinere en minder bekende variant van de Hooverdam. We hebben het bezoekerscentrum bezocht en van hieruit hadden we een prachtig uitzicht op Lake Powell. Daarna doorgereden naar Lone Rock Beach, dit strand dankt zijn naam aan de rots die midden in het meer staat. Hier hebben we twee uurtjes heerlijk aan het strand gelegen, met uitzicht op prachtige rotsen en waterscooters en boten die voorbij kwamen. Je kunt het rotter treffen op een zondagmiddag :-p.

Maandagochtend zijn we vanuit Page naar Monument Valley gereden. Dit is een park van de Navajo Indianen, ook hier was het landschap weer anders dan wat we al gezien hadden, maar weer geweldig mooi! Vanaf het bezoekerscentrum hadden we een geweldig uitzicht over het park. In het park zijn verschillende Western films gemaakt, vanaf dit punt was ook het John Wayne uitkijkpunt. Daarna door het Navajo gebied doorgereden naar Tuba City. Dit is een klein dorpje in het Indianenreservaat. Bij het hotel stond een Hogan, dit is een hut van hout en klei waar de indianen vroeger in leefde. Suzan raakte aan de praat met een Indiaan, hij vertelde dat zijn ouders een aantal mijl verderop nog in een Hogan leefde en alleen de Navajo taal spreken. Heel bijzonder dat er in deze tijd nog steeds mensen zijn die zo leven.

Dinsdag zijn we via de Painted Dessert naar de Grand Canyon gereden. Met de auto zijn we bij verschillende uitkijkpunten gestopt. Het landschap was weer anders dan in Monument Valley en ook weer prachtig. Na de lunch hebben we de shuttlebus gepakt en hebben we een deel van de South Rim van het park bekeken, waar je met de auto niet mag komen. Opeens stopte de bus en stond er een Mule Deer in de berm te grazen. Toen we met de auto het park uitreden was er een opstopping en waren er mensen foto's aan het maken in de richting van de bosjes. Na de vorige keer met de beer, wisten we dat er iets te zien moest zijn en ja hoor er stond een Elk in de bosjes, een soort hert :-). Vanuit de Grand Canyon zijn we doorgereden naar ons hotel in Flagstaff.

Woensdag hadden we een flinke rit voor de boeg naar Blythe. Onderweg zijn we gestopt in Sedona, de weg er naartoe was afgesloten vanwege een bosbrand. Sedona moest een Indianendorp zijn, maar was helaas heel commercieel geworden en helaas niets authentieks aan. Tijdens de lunch stopte we toevallig bij een outletshopping mall, hier hebben we nog even geshopt en zijn daarna doorgereden naar ons hotel in Blythe. Morgen gaan we naar Joshua Tree National Park en Palm Springs.