Mt St Helens en Shoshone Falls

15 juni 2015 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Na een vlucht van 9 uur zijn we zaterdagmiddag in Seattle aangekomen. Bij aankomst op de luchthaven hebben we onze huurauto opgehaald en zijn we naar Centralia gereden. Inmiddels was het voor ons gevoel midden in de nacht en zijn we bij aankomst eerst twee uur gaan slapen. Daarna snel wat gaan eten om vervolgens weer verder te slapen.

Zondag zijn we naar Mt St Helens geweest, dit is een 2550 meter hoge vulkaan die nog actief is. Dit was ook duidelijk zichtbaar aan de rook die er nog uit kwam. In 1980 is een grote uitbarsting geweest, de sporen hiervan zijn nog steeds zichtbaar. De laatste uitbarsting was in 2008. Onze eerste stop was bij een brug waar een ravage van boomstammen te zien was, deze waren tijdens de uitbarsting door een modderstroom meegesleurd. Daarna zijn we gestopt bij Bear Meadow, Spirit Lake en Windy Ridge. Vanaf Bear Meadow en Windy Rich hadden we een prachtig uitzicht op de vulkaan. Spirit Lake zag er heel apart uit, dit is door de uitbarsting 30 meter omhoog gekomen en lag nog vol met boomstammen. Via het Pinchot National Forest en een tolbrug over de Columbia River zijn we naar onze volgende stop in The Dalles, in de staat Oregon gereden. Maandag hebben we een autorit van bijna 800 km gemaakt naar Twin Falls in de staat Idaho.

Na het ontbijt zijn we dinsdag naar de Perrine Bridge gereden, vanaf deze brug hadden we een prachtig uitzicht over de Snake River Canyon. Terwijl we aan het genieten waren van het uitzicht sprongen er twee mensen met een parachute van de brug, deze brug staat hier bekend om. Onze volgende stop was bij de Shoshone Falls, deze worden ook wel de Niagara Falls van westen genoemd. Het uitzicht dat we vanaf het uitkijkpunt hadden was prachtig! Daarna zijn we naar ons volgende hotel gereden in Jackson, wat ligt in de staat Wyoming. Morgen gaan we naar Grand Teton en Yellowstone.