Death Valley, Las Vegas, Zion en Bryce Canyon

1 juni 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dinsdagochtend hebben we ontbeten bij Denny's aangezien het ontbijt in het hotel alleen bestond uit een paar kleine muffins. Na het ontbijt zijn we richting Death Valley gereden. De weg van Ridgecrest naar de ingang van het park was bijna helemaal leeg. Op een stuk onverharde weg van ongeveer 5 kilometer, zijn we geen auto tegengekomen. De eerste stop was bij de Mesquite flat sand dunes, bijzonder in Death valley omdat er nergens anders in Death Valley zandduinen voorkomen. Daarna zijn we via het diepste punt, 60 meter onder de zeespiegel, doorgereden naar het visitors center bij Furnace Creek en hebben dit bezocht. Het visitors center had leuke historische feitjes over mensen die zich in het verleden in Death Valley gevestigd hadden. Ook stond hier een thermometer die een temperatuur van 116 graden fahrenheit aan gaf, wat ongeveer 47 graden celcius is. De volgende stop was het Zabriskiepoint, hier moesten we een stukje een heuvel op lopen en toen kwamen we er inderdaad achter dat het wel erg warm was. Het uitzicht was prachtig, de rotsen zagen er uit als zand, maar in werkelijkheid was het gewoon steen. Daarna zijn we doorgereden naar Las Vegas en hebben we 's avonds een deel van de zuidstrip bekeken. Een hele drukke straat, waar we onze ogen uit keken. We liepen zo van Parijs naar New York. Ze hebben hier namelijk de Eifeltoren, de Arc de Triomphe, het Vrijheidsbeeld en het Empire State building nagebouwd. Tijdens het eten keken we uit op het MGM building met daarop een foto van DJ Tiesto.

Woensdag zijn we gaan winkelen in de outlet shopping mall in Las Vegas. 's Middags aan het zwembad gelegen en 's avonds het andere deel van de strip bekeken. Ook hier keken we weer onze ogen uit. Voor een hotel hebben we een fonteinen show bekeken en kwamen toen we verder liepen terecht in Venetie wat ze, compleet met kanaal en gondels, ook hadden nagebouwd.

Donderdag zijn we na een brunch bij Denny's via de zuidkant Las Vegas uit gereden, om bij het bord Welcome to Fabulous Las Vegas een foto te maken. Wij waren niet de enige die dit bedacht hadden, er was namelijk een speciale parkeerplaats gemaakt :-). Hierna zijn we naar de Hooverdam gereden, dit is een stuwdam in de Colorado rivier, erg indrukwekkend, vooral de hoogte van de dam. Op weg naar ons hotel in St George reden we weer door een landschap met prachtige bergen.

Vrijdag hebben we Zion National Park bezocht. We hebben de auto geparkeerd en zijn met de shuttle naar het eindpunt van het park gereden en daar uitgestapt om het meer te bekijken. Op de terugweg zijn we bij een aantal mooie uitkijkpunten gestopt. Daarna zijn we doorgereden naar ons hotel in Tropic, een klein plaatsje met maar een hotel, erg leuk om een keer in een plaatsje te verblijven waar niet veel toeristen zijn. 's Avonds hebben we gegeten in het lokale restaurant.

Zaterdagochtend hebben we in hetzelfde restaurant ontbeten, aangezien het restaurant van dezelfde eigenaar was, kregen we bonnen voor het ontbijt. Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Bryce Canyon. Bij een aantal mooie uitkijkpunten zijn we gestopt. Het uitzicht was prachtig, het lijkt net of de bergen zo gemaakt zijn met punten en groeven, maar dat is niet zo. Het meest indrukwekkende was het amphitheater. Na het bezoek aan Bryce Canyon zijn we doorgereden naar ons hotel in Page. Hier blijven we twee nachten. Vandaag hebben we een rustdag en gaan we naar Lake Powell.