Whitsunday Islands, Cairns & Rainforest

5 april 2013 - Cairns, Australië

Zondagmiddag ben ik aan boord gegaan van de ' Spank me' voor een tweedaagse tour naar de Whitsundays. Deze eilanden liggen voor de kust van Airlie Beach en zijn gelegen in het Great Barrier Reef. De eerste stop om te snorkelen was Caves Cove, hier waren helaas niet zoveel vissen te zien maar het koraal was wel erg mooi. Vanwege de kwallen was het alleen toegestaan om in een stinger suit het water in te gaan :-). Na deze stop hebben we nog een paar uur gevaren en zijn we voor het avondeten en de nacht voor Anker gegaan in Hook in lit. De zonsondergang was prachtig en toen het donker was, was er een prachtige sterrenhemel. Ik heb nog nooit zoveel sterren aan de hemel gezien!

Maandagmorgen om 05.30 uur werd de motor gestart om weer verder te gaan. Ik lag aan de voorkant van het schip met het voeteneind zowat in het anker, dus ik was gelijk wakker. Daarna nog heel even geslapen, want om half 7 werden we gewekt voor het ontbijt. Na het ontbijt zijn we naar White Haven Beach gegaan, het tweede mooiste strand ter wereld! Het was echt prachtig met het witte zand, de helder blauwe zee en de groene bergen op de achtergrond. Ik kon niet stoppen met het maken van foto's, zo mooi was het! 's Middags zijn we gestopt in Lunchen Bay en Blue Perl Bay om te snorkelen. Blue Perl Bay was echt geweldig! Hier waren heel veel vissen te zien, de een was nog mooier van kleur dan de ander en ze zwommen maar een paar centimeter bij mij vandaan. Ook Finding Nemo kwam ik tegen :-). 's Avonds stond er koala op het menu, erg lekker! De nacht hebben we doorgebracht in de baai van Stone Haven.

Dinsdagmorgen werd de motor om kwart voor 6 gestart. Ik was al blij dat het een kwartiertje later was dan de dag ervoor, dus ik had gehoopt dat ik iets langer kon blijven liggen...niet dus. Om kwart over 6 werden we gewekt om te gaan snorkelen, erg vroeg. Maar als je dan om 7 uur weer terug bent, op het dek van de boot zit, om je heen kijkt en al die prachtige eilanden ziet met een nog laag staande zon ben je dat alweer snel vergeten. Aan het eind van de ochtend waren we weer terug in Airlie Beach, daarna nog even op het strand gaan liggen. 's Avonds heb ik de nachtbus gepakt richting Cairns. Woensdagochtend was ik om half 6 in Cairns, na door de stad te hebben gelopen ben ik aan het strand gaan liggen.

Donderdag heb ik een regenwoud tour gedaan. De eerste stop was Port Douglas, een plaatsje 60 kilometer ten noorden van Cairns. Daarna zijn we doorgereden naar het Mossman Gorge regenwoud voor een wandeling, erg mooi! Na een oversteek met de Daintree River Ferry hebben we geluncht in Cape Tribulation, een ander regenwoud. Na de lunch was het tijd voor de Daintree River Wildlife Cruise om krokodillen te spotten, vanwege de schutkleur moest je goed kijken, maar we hebben er een aantal gespot :-). Vandaag ben ik teruggevlogen Melbourne, het einde van mijn reis is helaas in zicht.