Vancouver Island & Seattle

30 juni 2015 - Seattle, Washington, Verenigde Staten

Woensdag hebben we de ferry van Tsawwwassen naar Nanaimo, dat op Vancouver Island ligt, gepakt. Vanaf het dek hebben we gekeken of we walvissen of orka’s konden zien, maar dat is helaas niet gelukt. Van Nanaimo zijn we naar Tofino aan de andere kant van het eiland gereden. We hadden onderweg een prachtig uitzicht op bergen, meren, de oceaan en een regenwoud. Ook vanuit onze hotelkamer hadden we een geweldig uitzicht op de bergen en de oceaan, helaas konden we niet ver kijken aangezien het bewolkt en regenachtig was. Na het eten hebben we nog een kleine wandeling gemaakt over de plaatselijke fishermans wharf.

Donderdag was het in Tofino helaas nog steeds bewolkt en regenachtig. Eigenlijk mogen we niet klagen, aangezien dit de enige twee dagen van de hele vakantie waren dat het regende en het wat kouder was. We hebben erg veel geluk gehad met het weer, het was warmer en droger dan gebruikelijk. Gelukkig werd het halverwege de rit droog en was het stralend weer in Victoria toen we daar aankwamen. Na ingecheckt te hebben in het hotel, zijn we naar het centrum van Victoria gereden. Via de haven zijn we naar het regeringsgebouw van British Columbia gelopen, dat is hier gevestigd aangezien Victoria de hoofdstad van British Columbia is. Daarna hebben we een wandeling door Government street gemaakt en zijn we gaan eten. Tijdens het eten hadden we vanaf het terras een prachtig uitzicht op de haven en het regeringsgebouw.

Vrijdagochtend zijn we met de ferry van Victoria naar Port Angeles, dat in de U.S.A. ligt, gevaren. Bij aankomst hebben we Olympic National Park bezocht en zijn we via verschillende uitkijkpunten, naar Hurricane Ridge gereden. Hier hadden we een prachtig uitzicht op de Olympic Mountains met weer een aantal mooie gletsjers. Helaas ook hier geen beren gezien, maar wel de poot afdrukken van een beer  en hertjes. Daarna zijn we naar ons hotel in Lynnwood, een van de buitenwijken van Seattle, gereden. Om hier te komen moesten we een kleine veerboot nemen. Op de boot konden we de skyline van Seattle zien, met op de achtergrond Mount Rainier.

Zaterdagochtend zijn we gaan shoppen in de outlet van Tulalip en daarna zijn we naar het centrum van Seattle gereden. We hebben een kleine wandeling in het centrum gemaakt en we hebben nog even bij een fontein gezeten waar tientallen kinderen aan het spelen waren met het water. Daarna zijn we de Space Needle opgegaan, hier hadden we een prachtig uitzicht op de stad.

Zondag was het helaas alweer tijd om naar huis te gaan en zijn we rond kwart voor twee ‘s middags richting Frankfurt gevlogen. Met een tussenstop van ongeveer een uur zijn we daarna naar Amsterdam gevlogen en zijn we maandag rond half 12 in de ochtend geland. Het was weer een geweldige reis en we hebben weer prachtige dingen gezien! Graag wil ik jullie via deze weg bedanken voor alle leuke reacties die wij hebben ontvangen op de blog.