Sydney, Jervis Bay, Jenolan Caves & Blue Mountains

21 maart 2013 - Sydney, Australië

Bij aankomst in mijn hostel was ik even vergeten dat ik een kamer voor 12 personen had geboekt, maar na een paar dagen went dat vanzelf. Ook hier hebben de stapelbedden geen trapjes en heb ik af en toe moeite om mijn bed uit te komen vanwege de troep, maar ook dat went vanzelf.

Op de luchthaven van Sydney kwam ik bij de airport shuttle een andere Nederlander tegen. Hij was een aantal maanden geleden al in Sydney geweest en was nu terug in Sydney om deze week naar huis te vliegen. De volgende dag zijn we samen de stad ingegaan en had in een personal gids. Vanaf het hostel zijn we de stad ingelopen, eerst op zoek naar een 7 eleven om een bak koffie voor een dollar te scoren :-). Daarna doorgelopen naar Saint Mary Cathedraal en via the Royal Botanic Gardens doorgelopen naar een plek waar je een prachtig uitzicht hebt op het Opera House en de Harbour Bridge. Vervolgens via het Opera House en de haven, de Harbour Bridge over gelopen.

's Avonds kwam Kristen, een van mijn vriendinnen uit Den Haag, aan in Sydney. Samen nog even gaan stappen die avond en de volgende dag zijn we samen de stad ingegaan. Ik had ontdekt dat er ook hier een gratis shuttle bus in de stad rondrijdt. We zijn op de bus gestapt richting de haven en met de ferry naar Manly gevaren, tijdens deze boottocht van ongeveer een halfuur hadden we een prachtig uitzicht op de skyline en haven van Sydney. Bij aankomst in Manly zijn we richting het strand gelopen en hebben we daar even gelegen. Na bij de Aldi, iets te eten te hebben gehaald.......ja die hebben ze hier ook, zijn we terug naar het hostel gegaan om een echte backpackers maaltijd te maken, noodles met sla.

Zondag heb ik de Jervis Bay tour gedaan. Na een korte stop in de baai van Wallongong, zijn we doorgereden naar Kiama voor een morning tea. Met de blauwe zee, de bomen, de kleur van het zand en de meters hoge golven was het uitzicht hier echt schitterend! Daarna doorgereden naar Jervis Bay en zijn we aan boord gestapt voor de dolphin watching. Dit was geweldig, tientallen dolfijnen sprongen omhoog in het water, een aantal kwamen zelf een paar meter van de boot vandaan. Na Jervis Bay zijn we via Kangaroo Valley weer teruggereden naar Sydney.

Maandag heb ik de Jenolan Caves tour gedaan. Na een korte stop in de Blue Mountains zijn we doorgereden naar de Jenolan Caves. De grotten zijn meer dan 400 miljoen naar geleden ontstaan en zijn een van de meest uitgebreide en complexe kalksteen grot systemen ter wereld. Na een wandeling van 1,5 uur door de grotten zijn we weer teruggereden naar Sydney. Dinsdag was het tijd voor een rustdag. Samen met een Duitse kamergenoot de hele middag in een park gezeten, daarna ben ik naar Bondi Beach gegaan.

Gisteren ben ik naar de Blue Mountains geweest. De eerste activiteit was een twee uur durende wandeling door de Wentworth falls. Via de trappen zijn we naar het einde van de waterval gelopen, dit was echt geweldig! Vooral het uitzicht onderweg op de Blue Mountains was schitterd! Na weer naar boven te zijn gelopen, hebben we vlak bij de watervallen gelunched en was het na de lunch tijd voor een bezoek aan de Scenic Railway. Met de kabelbaan zijn we over de Katoomba falls heengegaan, hierbij hadden we een prachtig uitzicht op de bekende Three Sisters. Na het bezoek aan de Scenic Railway zijn we nog even gestopt bij een uitkijkpunt en daarna zijn we weer teruggegaan richting Sydney.

Vandaag is mijn laatste dag in Sydney, vanmiddag vlieg ik naar Brisbane om mijn familie te bezoeken. Ik wil jullie graag bedanken voor alle leuke reacties op mijn reisverslag!!!