St. Kilda, Phillip Island & Melbourne

14 maart 2013 - Melbourne, Australië

Na het uitschecken bij het airport motel ben ik met de metro en tram naar St. Kilda vertrokken. Na een wandeling te hebben gemaakt en een tour voor de volgende dag te hebben geboekt, ben ik aan het strand gaan liggen en heb nog even kunnen slapen. Bij terugkomst in het hotel raakte ik al snel met iemand aan de praat die mij vertelde dat er gratis shuttle bussen rondrijden in de Melbourne, dus gelijk afgesproken om woensdag samen de stad te gaan bekijken. En toen was het tijd om te gaan slapen.....niet dus......met een jetlag en een temperatuur van 28 graden om 12 uur 's nachts. Ik weet dat ik niet mag klagen ;-p, maar het was onmogelijk om te slapen met deze temperatuur.

Na toch een paar uurtjes te hebben geslapen, was het tijd voor de tour naar Phillip Island, iedere avond vindt hier de pinguin parade plaats, de pinguins komen hier bij zonsondergang aan land. De eerste stop was het Australian Wildlife Park, hier heb ik kangoeroes gevoerd en koala's, emoes, wombats, dingo's en tasmaanse duivels gezien, echt geweldig!!! Na het bezoek aan het Australian Wildlife Park, was de volgende stop een chocolade winkel en daarna nog een half uurtje aan het strand gezeten. Toen was het tijd voor het avondeten, een pizza met kangoeroe en krokodil :-), heerlijk vooral de krokodil. Na het avondeten was het tijd om naar Philip Island te gaan en naar de Pinguin Parade te kijken, op weg naar Philip Island nog een aantal wilde walibi's gespot.

Woensdagochtend, samen met degene met wie ik de city tour heb gedaan, uitgecheckt bij het hostel en ingecheckt bij een ander hostel, omdat het hostel waar ik de eerste twee nachten verbleef vol was. Daarna zijn we naar de opstapplaats van de shuttle bus gegaan, deze stopt bij de hoogtepunten in en rond Melbourne. Onze tour begon in Chinatown, daarna op de bus gestapt richting het Melbourne Museum en het Imax theater, hier vandaan doorgelopen naar Lygon street een soort Little Italy en bij de Universiteit van Melbourne en weer op de bus gestapt richting de haven, de tour hebben we afgesloten met te Royal Botanic gardens en een prachtig uitzicht over de stad vanaf the Shrine of Remembrance, een gedenkmomument voor oorlogsslachtoffers. Daarna zijn we teruggegaan naar het hostel, bij aankomst in de kamer waren we het al snel eens dat het vreselijk was en het andere hostel een stuk beter was. Het was een grote puinhoop en de stapelbedden hadden geen trapjes, vanmorgen lukte het niet eens om behoorlijk mijn bed uit te springen met alle troep die op de grond lag. Gelukkig was het maar voor een nacht want vanmiddag vlieg ik naar Sydney.