Familie bezoek & Fraser Island

30 maart 2013 - Brisbane, Australië

Bij aankomst op het vliegveld van Brisbane werd ik opgehaald door Joanna, de nicht van mijn moeder. Daarna zijn we samen naar een restaurant in Redcliffe, de plaats waar zij woont, gereden om daar met twee van haar kinderen, schoondochter en kleinkinderen te eten. Ik had al wel foto's gezien van iedereen, maar het was erg leuk om iedereen nu in het 'echt' te ontmoeten!

De volgende dag ben ik samen met Joanna richting de Gold Coast gereden. Na gelunched te hebben in een restaurantje met een prachtig uitzicht op de oceaan, hebben we met de Aquaduck een boottocht gemaakt in de haven van de Gold Coast. Het leuke aan deze boot was dat hij wielen heeft en eerst een stuk over land reed en daarna pas het water in ging. Na de Aquaduck, zijn we naar de Skytower gegaan vanaf de 77e verdieping hadden we een geweldig uitzicht op de Gold Coast. Op de terugweg zijn we gestopt om een echte Aussie meat pie te eten :-).

Zaterdagochtend zijn we via de touristische route naar de Sunshine Coast gereden. Na een korte stop in de Glass House Mountains zijn we doorgereden naar Mooloolaba de plaats waar Bep, de zus van mijn opa, en haar man Jack wonen. Hier waren ook Greg en Lynda, hun zoon en schoondochter. Met zijn allen hebben we gelunched en 's avonds ben ik met Greg en Lynda nog even Mooloolaba ingegaan.

Zondagmorgen ben ik samen met Lynda naar een plek gereden waar je normaal gesproken kangoeroe's in het wild kunt zien, helaas zonder succes, want er was geen kangoeroe te zien. Daarna zijn we doorgereden naar het strand van Noossa om daar te zwemmen, het was rond de 30 graden en de watertemperatuur was heerlijk. Na het strand hebben we Greg opgehaald en zijn we met zijn drieen gaan lunchen in een oude Australische Pub. Daarna zijn we doorgereden naar een subtropisch regenwoud, om Brush Turkeys en andere wilde dieren te spotten. De bomen waren echt prachtig, normaal gesproken zie je deze alleen in sprookjes. Na een Brush Turkey te hebben gezien zijn we weer teruggelopen naar de auto. Op de terugweg naar de auto nog een waterdraak gespot en een pademelon (regenwoud walibi), die paddenstoelen aan het eten was, heel schattig! 's Avonds samen met tante Bep foto's van vroeger gekeken.

Maandag was het helaas alweer tijd om weer te vertrekken. 's Middags ben ik, als een echte backpacker, met de Greyhound bus vertrokken naar Hervey Bay. Dinsdag tot en met donderdag heb ik de Fraser Island tour gedaan. Maandagavond sliep ik in het hostel van de organisatie die de tours naar Fraser Island organiseerd. Bij aankomst in het hostel was ik erg blij, geen rommel in de kamers, er was een beneden bed vrij, schone keuken en ruime badkamers, het beste hostel dat ik tot nu toe tegengekomen ben.

Het was maar een kort nachtje want dinsdagochtend ging om 5.00 uur de wekker. Om 6.00 uur moest iedereen uitgecheckt zijn en om half 7 kregen we een instructievideo. Daarna de 4wd's ingepakt en richting de boot naar Fraser Island. Het eiland heeft geen verharde wegen, dus 4wd's zijn wel nodig om het eiland te bezoeken. Bij aankomst op het eiland zijn we eerst gaan zwemmen in lake Birrabeen, het is op Fraser Island namelijk niet mogelijk om in de zee te zwemmen vanwege de haaien. Na lake Birrabeen zijn we gaan lunchen en na de lunch langs de Wanggoolba creek gelopen. Het water was zo helder als kraanwater, echt prachtig. Daarna na een boswandeling van ongeveer een halfuur gezwommen in lake wabby, ook dit was prachtig met de zandvlakte eromheen. En toen was het tijd om naar de camping te gaan, voor wie mij een beetje kent weet dat ik geen kampeerder ben. Bij aankomst bleek er geen douche te zijn, tja had ik al mijn toiletspullen en make-up voor niets meegenomen ;-). Maar dat was nog niet zo erg toen bleek dat er ook geen toilet was, dat was er wel maar dat was kapot. De gids hoopte dan ook dat we niet voor een number two hoefde en als dat wel het geval was werden we vriendelijk verzocht om een kuil te graven, heel fijn. Na van de schrik te zijn bekomen, ben ik mijn avondeten klaar gaan maken. Het was niet toegestaan om eten in de tent te bewaren vanwege de dieven, in dit geval de dingo's. Tijdens het eten koken kwamen ze dan ook even een kijkje nemen. Niet lang na het eten ben ik gaan slapen, de matrassen waren matjes van een halve centimeter dik. Dat slaapt niet echt comfortabel kan ik je vertellen als je geen vet op je lijf hebt :-p.

De volgende morgen zijn we eerst gestopt in een plaatsje met winkeltjes en toiletgelegenheden en daarna om ons op te frissen naar lake Eli gegaan. Dit was een soort wildwaterbaan, door de stroming werd je naar het einde van de rivier meegetrokken. Ook dit water was weer zo helder als kraanwater. Na de lunch zijn we naar de champagne pools gegaan, op de weg er naartoe hadden we een prachtig uitzicht op het strand. Na de champagne pools weer zijn we weer teruggegaan naar lake Eli om het zoute water van ons af te spoelen en onderweg nog even gestopt bij het scheepswrak dat op het eiland ligt. Voor zonsondergang, zijn we weer teruggegaan naar de camping.

Donderdagmorgen was het tijd om alles op te ruimen en de camping te verlaten. Ook eerst weer even gestopt in een plaatsje met winkeltjes en toiletgelegenheden. Voor de lunch hebben we gezwommen in lake McKenzy en na de lunch zijn we met de boot weer teruggegaan naar Hervey Bay.

Gisteren ben ik in Hervey Bay naar het strand geweest en vannacht ben ik met de nachtbus naar Airlie beach vertrokken, hier ben ik vanmorgen aangekomen. Morgen ga ik een driedaagse tour naar doen naar de Whitsundays.