Eerste verslag vanuit Nieuw-Zeeland

8 maart 2016 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Zaterdag is mijn reis naar Nieuw-Zeeland en Australië begonnen. Maar eerst ben ik naar Dubai gevlogen, waar ik een stopover van een dag had. De vlucht liep voorspoedig en ik ben eerder geland dan volgens planning. Het was erg leuk dat er WIFI aan boord van het vliegtuig was, zodat ik de tijdens vlucht heb kunnen Whatsappen met mijn ouders en Jessie. Rond 1 uur 's nachts was ik in mijn hotel. De eerste twee nachten had ik een hotel geboekt om een beetje rustig te kunnen slapen. Dat is helaas niet gelukt, haha :-P. Het hotel lag aan een drukke weg, daarnaast op de aanvliegroute van het vliegveld,waardoor er iedere 5 minuten een vliegtuig over vloog en rond half 6 klonk er een muezzin door luidsprekers voor het ochtendgebed.

Zondagochtend ben ik met de metro de stad ingegaan. Ik wilde eerst naar Burj al Arab, het hoogste hotel ter wereld, maar dat was met de metro lastig bereikbaar, dus dat heb ik alleen in de verte gezien. Daarna ben ik naar The Palm Jumeirah gegaan, het 25m2 grote kunstmatige schiereiland in de vorm van een palmboom. Hier heb ik de skyrail gepakt die van het begin naar het eind van The Palm Jumeirah rijdt. Vanaf The Palm Jumeirah heb ik de tram naar de Dubai Marina gepakt en heb ik daar een stukje gelopen. Daarna ben ik weer op de metro gestapt en ben ik naar de Mall of the Emirates gegaan. Dit is de grootste en meest indrukwekkende shopping mall van Dubai, met een indoor skipiste. Erg leuk om er even doorheen te lopen. Daarna wilde ik eigenlijk nog een boottochtje maken met een abra maar daar was het inmiddels te laat voor en ben ik naar mijn hotelkamer gegaan.

Maandagochtend ben ik , met een vlucht van bijna 14 uur, van Dubai naar Sydney gevlogen. Bij aankomst in Sydney had ik een overstap van 3 uur en daarna was het nog 3 uur vliegen naar Christchurch, Nieuw-Zeeland. Vanaf het vliegveld heb ik een taxi naar mijn hostel gepakt en daar ben ik rond 17.00 uur aangekomen. Inmiddels was ik bijna 26 uur wakker en ben ik bij aankomst gelijk een uurtje gaan slapen. Toen ik wakker werd waren er inmiddels twee andere backpackers aangekomen, een Fransman en een Koreaanse. Met z'n drieën zijn we op zoek gegaan naar een supermarkt, maar die was er niet in de buurt. Er was alleen een klein winkeltje waar we noodles konden krijgen en we hadden honger, dan maar noodles :-). Bij terugkomst in het hostel bleek er geen water te zijn en ze waren niet van plan om het de repareren dezelfde avond. Met het kleine beetje dat nog uit de kraan kwam hebben we de noodles kunnen maken. Gelukkig was het in de loop van de avond toch opgelost.

Vandaag (woensdag) blijf ik in Christchurch om een beetje over mijn jetlag heen te komen. De komende anderhalve week blijf ik op het Zuidereiland. Ik ben van plan om donderdag met de bus naar Kaikoura te vetrekken om daar walvissen te spotten, van daaruit naar Abel Tasman National Park te gaan, vervolgens naar Franz Josef National park, waar gletsjets te zien zijn en naar Milford Sound voor de fjorden. Van Queenstown, dat helemaal in het Zuiden op het Zuidereiland ligt, vlieg ik naar Auckland, op het Noordereiland. Vanuit Auckland wil ik, in de kleine week die ik daar ben, een aantal dagtrips doen. Van Auckland vlieg ik op 21 maart naar Brisbane, Australië om mijn familie te bezoeken en naar Byron Bay te gaan.

Vanaf vandaag ben ik weer te volgen via deze blog. Wil je op de hoogte blijven? Vul dan je e-mailadres in op deze pagina en je krijgt bij iedere update een bericht in je mailbox.

Groetjes,
Leonie