Eerste verslag vanuit Australie

10 maart 2013 - Melbourne, Australië

Na een vlucht van bijna 24 uur ben ik gisteren rond 21.30 uur lokale tijd geland in Australie. Mijn vlucht bestond uit twee delen, eerst een vlucht van 11 uur naar Guangzhou (China) en daarna een vlucht van 9,5 uur naar Melbourne. Allebei voorspoedig verlopen en onderweg heb ik nog een beetje kunnen slapen. Rond 22.30 uur was ik door de douane heen en had ik mijn bagage. Het was nog even spannend of mijn tas daadwerkelijk in Melbourne was aangekomen, omdat mij in Amsterdam werd verteld dat ik mijn bagage in Guangzhou moest doorlabelen naar de eindbestemming en in Guangzhou werd mij verteld dat dit niet nodig was. Daarna naar buiten en ben ik opgepikt door het busje van het motel waar ik de eerste nacht verblijf. Aangekomen in het motel was het ongeveer half 12 en heb ik meteen mijn trui uitgetrokken, want dat was veel te warm. Ook in mijn lange broek was eigenlijk nog te warm. Mijn ouders waren sinds ik geland was online op Skype, dus eerst even met mijn ouders geskyped. Inmiddels was ik klaar wakker, daarna toch maar geprobeerd te gaan slapen en dat lukte gelukkig, maar sinds kwart over 5 ben ik alweer wakker.

Straks word ik door de shuttle bus van het motel naar het station gebracht en ga ik richting St. Kilda, een voorstad van Melbourne, hier verblijf ik een paar dagen in een hostel. Het plan is om vandaag lekker aan het strand te gaan liggen om over mijn jetlag heen te komen. Van de week ga ik naar Philip Island en heb ik nog een paar extra dagen rond Melbourne. Hierna vlieg ik naar Sydney, waar ik van plan ben om een paar dagen de stad te bekijken en waar ik o.a. naar de Blue Mountains en Hunter Valley ga. 21 maart vlieg ik naar Brisbane, waar ik mijn familie ga bezoeken en ik o.a. de Sunshine coast en Gold coast ga bekijken. Daarna vlieg ik door naar Cairns, waar ik nog ongeveer een week blijf. Van Cairns vlieg ik weer terug naar Melbourne. Hier zal ik mijn reis afsluiten met de Great Ocean Road.

In de eerste instantie was het de bedoeling om met tussenstops van een paar uur via Guangzhou en Beijing weer terug naar Amsterdam te vliegen. Vorige week werd ik gebeld dat mijn terugvlucht is gewijzigd en dat ik in plaats van een tussenstop van 2,5 uur een tussenstop van 13 uur in Beijing heb. Een mooie gelegenheid om nog een dagje Beijing aan mijn reis toe te voegen.

Vanaf vandaag zal ik op deze website mijn verhalen plaatsen, zodat jullie een indruk krijgen van mijn reis. Wil je op de hoogte blijven? Vul dan je e-mailadres in op deze pagina en je krijgt bij iedere update een bericht in je mailbox.

Groetjes,
Leonie