Auckland, Byron Bay & familie bezoek

30 maart 2016 - Brisbane, Australië

Maandag was mijn laatste dag in Nieuw-Zeeland en ben ik naar Australië vertrokken. Mijn vlucht ging pas 's avonds, dus ik had nog tijd om door de winkelstraat te lopen en koffie te drinken met Melissa die 's morgens ook was aangekomen in Auckland. Bij aankomst op het vliegveld van Brisbane ben ik opgepikt door mijn achterneef Tyson en zijn vriendin Erin. Tijdens mijn bezoek van drie jaar geleden had ik Tyson en Erin niet gezien, dus was het erg leuk om ze nu te ontmoeten. Van het vliegveld zijn we naar het centrum van Brisbane gereden en daar hebben we gegeten aan de waterkant met uitzicht op de skyline van Brisbane. Daarna zijn we nog naar een uitkijkpunt gereden, waar we een uitzicht over de hele stad hadden.

Greg, de vader van Tyson heeft mij dinsdagochtend opgehaald en samen zijn we richting de Gold Coast gereden. Hier hebben we Simone, de dochter van Greg, opgepikt en zijn we naar een van de stranden van de Gold Coast gereden en hebben daar een wandeling langs het strand gemaakt. Daarna zijn we een stuk het binnenland ingereden, waar we een prachtig uitzicht hadden op de Gold Coast en hier hebben we ook geluncht. Nadat we Simone thuis hadden gebracht, heeft Greg mij naar zijn zus Joanna gebracht. Samen met haar man Rob hebben we gebarbecued.

Woensdagochtend heeft Joanna mij naar het busstation in Brisbane gebracht en ben ik met de Greyhound richting Byron Bay vertrokken. Bij aankomst heb ik ingecheckt in mijn hostel, heb ik een surfles voor de volgende dag geboekt en ben ik aan het strand gaan liggen. Bij terugkomst van het strand lag de kamer, die nog redelijk leeg was toen ik vertrok, vol met troep. Dat was nog niet zo erg, totdat ik er achter kwam dat mijn bed was ingepikt :-( en ook alle andere bedden bezet bleken te zijn. Helaas kreeg ik hier niet allerlei extra's :-p, maar wel snel een andere kamer waar het een stuk minder rommelig was.

Mijn surfles begon donderdag pas in de middag, dus had ik 's morgens nog tijd om naar het strand te gaan. Byron Bay is de beste plek in Australië om te leren surfen. Na een instructie en op het zand geoefend te hebben hoe je op een surfboard moet staan, mocht ik het water in. Na drie keer lukte het om rechtop te staan en een stukje te surfen, dat was echt heel gaaf! Daarna was er een spel waarbij we in drie groepen werden verdeeld. Eerst moesten we een stuk door het zand rollen, een stukje springen als een kangoeroe en daarna met een surfboard het water in rennen en zo lang mogelijk proberen te surfen. De groep die met z'n allen het langst op het surfboard kon blijven staan won. Na het spel was er tijd over om nog een keer te surfen en lukte het nog beter om rechtop te blijven staan :-D. Ondanks de blauwe plekken, de dikke lip en schram op m'n wang was het heel gaaf om te surfen :-D.

Vrijdag was mijn laatste dag in Byron Bay en ben ik 's morgens naar het strand gegaan en heb ik 's middags de bus teruggenomen naar Brisbane. Hier hebben Joanna en Rob mij weer opgepikt.

Zaterdag ben ik naar de Australia Zoo geweest met Anna, de dochter van Joanna en haar vriend Dan. De Australia Zoo is bekend van Steve Irwin, The Crocodile Hunter. We zijn begonnen met het bekijken van alle Australische dieren. De meest van deze dieren liepen los rond en kon je aaien. Daarna zijn we naar de krokodillenshow gegaan dit was erg leuk. Na de show hebben we de Afrikaanse en Aziatische dieren bekeken.

Zondag was mijn laatste dag aangebroken. 's middags hebben we met een groot deel van de familie gebarbecued en hebben de kinderen paaseieren gezocht. Dat was erg gezellig. Zondagavond hebben Joanna en Rob mij naar het vliegveld gebracht en ben ik met een vlucht van ongeveer 14,5 uur naar Dubai gevlogen. Van Dubai was het nog eens 7 uur vliegen naar Amsterdam. Hier ben ik maandagmiddag rond 1 uur weer veilig geland.

Helaas zit het er weer op, maar het was een geweldige reis en ik heb onwijs genoten. Via deze weg wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties op mijn blogs en foto's.